Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

AVILO ApS
Kastanievej 27
8260 Viby J
CVR nr.: 36486295
Telefon: 22717474
Email: shop@avilo.dk

Priser

Hos AVILO er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

AVILO modtager betaling med:
  • VISA
  • Mastercard
  • Maestro
  • Apple Pay
  • Google Pay
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Fragtprisen vil fremgå under købet på hjemmesiden, og er afhængig af produktets størrelse og vægt. 

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Leveringstid

Leveringstiden på dit køb vil afhænge af det produkt, du har købt.
Du vil altid blive oplyst om leveringstiden ved selve købet.
I forbindelse med levering af større produkter, adviseres du af transportøren dagen før første mulige levering, hvor du vil blive informeret om det planlagte leveringstidspunkt. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme, vil du sammen med transportøren finde et alternativt leveringstidspunkt. Din ordre er naturligvis forsikret hele vejen frem til din bopæl.
På selve leveringsdagen vil chaufføren advisere dig mellem 30 og 60 minutter før leveringen. Vi gør opmærksom på, at det ikke vil være muligt at få information om konkret leveringstidspunkt, da chaufføren kan have forskellige leveringer på sin rute.
Inden levering bedes du være opmærksom på følgende: Det er meget vigtigt, at du kan træffes på det telefonnummer, du har tastet på ordren. Det vil altid være dit ansvar at sikre, at ordren kan leveres uhindret frem til leveringsstedet og ind i dit private hjem. Når transportøren kontakter dig for at aftale levering, skal du informere omkring forhold, som kan påvirke leveringen. Eksempler på dette kan være: - At møblet kan passere gennem døråbninger (du kan se målene på hjemmesiden) - Svært fremkommelig vej - Port-/dørkode - Adgang til elevator - Trange/stejle trapper - Ved tilvalg af levering til første tilgængelige rum, tager chaufføren ikke skoene af pga. arbejdsmiljøregler. Det er derfor en god ide at sørge for evt. smudsunderlag til sarte gulve. Genkørsel: Hvis vores fragtfirma kører forgæves med dit møbel, eller hvis det ikke er muligt at levere grundet forhold hos dig, vil du som kunde skulle betale for returnering og genlevering af ordren. Denne omkostning vil afhænge af, hvor i landet du bor, samt hvor stor ordren er.
Modtagelse af din ordre: 
Risikoen for din vare overgår til dig i det øjeblik, vi leverer. Ved modtagelse af din ordre skal du kontrollere, om der er synlige skader og mangler. Endvidere skal du sikre dig, at alle pakker og kasser er mærket med dit ordrenummer. Hvis der leveres noget, som ikke er mærket med dit/dine ordrenumre, skal du afvise at modtage dem. Herefter skal du kontakte os, og vi vil hjælpe med at finde en løsning. Når du har undersøgt, at alt er, som det skal være, skal du kvittere for modtagelsen. Hvis emballagen er beskadiget, når du modtager den, skal du på fragtbrevet kvittere med forbehold og beskrive skaden. Hvis der efter udpakning af varen viser sig at være skade på selve produktet, skal du kontakte os. Det er vigtigt at du kontakter os snarest muligt og senest indenfor 5 kalenderdage. Det er også vigtigt, at du gemmer den originale emballage som dokumentation for, at skaden ikke var synlig ved leveringen.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. AVILO vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
AVILO ApS
Kastanievej 27
8260 Viby J
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på shop@avilo.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
AVILO ApS
Kastanievej 27
8260 Viby J
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for AVILO. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: shop@avilo.dk